Min Miracale Morning – Sådan gør jeg

Jeg har nu lavet The Miracale Morning i omkring 2 måneder, og jeg kan lige så godt sige det som det er, jeg elsker simpelthen min alene tid, jeg elsker at stå tideligt op og starte dagen med de seks Life S.A.V.E.R.S. Jeg føler mig mere fokusret, mere målrettet og jeg føler at jeg har meget mere overskud.

I hverdagene ringer min mobil kl 05.15 og vi weekenden kl 06.30, synes jeg har lov til at sove længe to gange om ugen;0)

Heldigvis har jeg aldrig haft svært ved at stå tideligt op – jeg vil gerne op og have noget ud af dagen. Hvis du er en af dem der har svært ved at stå tidligt op, så har Hal skrevet et kapitel om netop det emne. Han kommer med et par gode fif til hvordan det kan lykkes for dem der kæmper med at komme ud af sengen hver morgen.

Min Miracale Morning routine starter faktisk allerede aftenen før. Jeg ligger min dagbog og den bog jeg læser i lige nu på sofabordet. Min yogamåtte, ankelvægte og fitnesselastik ligger jeg på stuegulvet, på den måde behøver jeg ikke finde det frem om morgenen, alt er klart.

Sådan gør jeg:
Når jeg er stået op, går jeg først ud på badeværelset og børster mine tænder, derefter går turen til køkkenet hvor jeg skænker mig et glas vand. På sofabordet tænder jeg lidt stearinlys for hyggens skyld.

    • Silence

Inden jeg begynder at mediterer laver jeg altid et par strækøvelser eller smidighedsøvelser på min yogamåtte, da jeg synes det er en behagelig måde at få kroppen i gang på. Derefter sætter jeg mig i skrædderstilling og er klar til morgenens første Life S.A.V.E.R.S.

Faktisk har det voldt mig lidt problemer at lære at mediterer. Selvom jeg koncentrerer mig om vejrtrækningen, tæller hvor mange gange jeg trækker vejret ud og ind, og oveni købet visualiserer tallene for mig, så render tankerne løbsk. Inden jeg får set mig om, så sidder jeg og tænker på alt muligt andet. Derfor er jeg nu begyndt at lytte til guided meditation på Youtube, og det har virkelig hjulpet mig, nu lytter jeg til hvad stemmen siger, og tænker over de ting der bliver sagt, men det er da min helt klare intention at lære at mediterer ved egen hjælp. Men rent faktisk så kan du vælge at bruge denne stilhed på refleksion, lave dybe vejrtrækninger, bede en bøn, tænke taknemmelige tanker eller selvfølgelig at mediterer. Det vigtige er at nyde stilheden, nyde tiden med dig selv og være tilstede i nuet.

      • Affirmations 

Med hensyn til affirmations så handler det i bund og grund om, at du skal rose eller bekræfte dig selv. Jeg læste på et tidspunkt, at de to mest kraftfulde ord du kan bruge er “jeg er” – for hvad du vælger at sætte bag de to ord er med til at definerer dit selvbillede, det bliver din virkelighed, så hvis du dag ud og dag ind taler nedsættende, skælder ud og i det hele taget taler grimt til og om dig selv, så er det desværre sådan din selvopfattelse bliver. Hvis du derimod sætter rosende ord bag “Jeg er” – ja så bliver det din virkelighed, og det er med til at ændre din selvopfattelse, din selvtillid og højne dit selvværd. Det samme har det gjort for mig, jeg føler mig mere selvtilfreds, og det er en dejlig følelse. Jeg er ikke kommet af med alle de negative tanker endnu, engang imellem popper de op, men nu er jeg opmærksom på dem, jeg beder dem pænt om, at forsvinde – de tanker har intet med mig at gøre længere, de tilhører en anden tid og en anden mig.

        • Visualization

For at gøre det nemmere for mig selv når jeg skal visualiserer, har jeg lavet et visionboard. Jeg har printet billeder ud af de mål og ønsker jeg har for mit liv og min fremtid. Dem har jeg limet ind i den dagbog jeg skriver i hver morgen.

Vi har alle sammen vores ønsker og drømme for livet, hvad vil vi gerne have ud af det, hvad vil vi gerne opnå, opleve, gøre eller nyde? Har du et ønske om engang at rejse jorden rundt med rygsæk, vil du gerne åbne din egen butik eller noget helt tredje, så kan det at visualisere hjælpe dig på rette vej.  Du kan lave dit visionboard som du vil, nogen har en opslagstavle de kikker på hver dag, andre sætter det ind i en glasramme der står på deres natbord. Det ligger dig helt frit for hvordan du vil gøre, der er ikke noget rigtig og forkert, det vigtigste er at mærke efter hvad det er du virkelig ønsker dig. Hvad der dine inderste drømme, hvad gør dig glad at tænke på. Hvis du havde frit valg på alle hylder, hvordan skal dit drømmeliv så se ud? Det er lige nøjagtigt det du skal visualiserer.

Hvis du ikke har en vision, kan det selvfølgelig være svært at lave et visionboard, eller i det hele taget, at visualisere din ønske fremtid, måske har du aldrig rigtig tænkt over hvad du i virkeligheden drømmer om, men bare det, at du får gjort dig nogle tanker, skriv dem evt. ned og tro på, at du har din vision inde i dig, så skal den nok komme ud i lyset.

-Se livet som du ønsker det skal være, i stedet for hvordan det er!

Billedresultat for visionboardsHer ser du et eksempel på hvordan et visionboard kan se ud.

          • Reading

Når jeg har visualiseret i ca  5 min. læser jeg i en bog. Som Hal Elrod skriver, så er det vigtigt at læse selvhjælpsbøger så man kan lære sig selv bedre at kende – sagt med andre ord, lægeromanerne skal læses på et andet tidspunkt. Derfor læser jeg da også bøger der hjælper mig med at forstå mig selv lidt bedre, og det er faktisk interessant. Jeg har ikke læst mange selvhjælpsbøger, det ville jeg ønske at jeg havde, for det er virkelig lærerigt. Jeg synes, at jeg har lært mere om mig selv på de her to måneder end jeg har i hele mit liv.

            • Scribing

Efter læsning skriver jeg i min dagbog. Det har ingen betydning, hvad du vælger at skrive i, om det er i et kladdehæfte eller i en fin dagbog med guldtryk, min er f.eks. købt i Søstrene grene til 88 kr. Det handler bare om, at du får skrevet i den hver dag. Jeg skriver om mine tanker, vil jeg gøre noget anderledes fra i går, hvad er jeg taknemmelig over, hvad er mine mål for i dag, hvad er mine drømme og ønsker for min fremtid. Fordelene ved at jeg få mine inderste tanker skrevet ned på papir er, at jeg føler mig mere fokuseret. Jeg dokumenterer alle de nye ting jeg lærer om mig selv, nye ideer og nye muligheder. Jeg synes virkelig det er spændene at skrive dagbog, og så det er sjovt at gå tilbage og læse hvad jeg skrev da jeg begyndte, og jeg kan allerede på bare to måneder se hvordan jeg har rykket mig. Jeg er blevet frivillig i Dansk Vegetarisk Forening, jeg har læst snart 5 bøger, to gange har jeg været ude og stå med Anonymous for the voiceless som er en verdensomspændende dyrerettighedsorganisation der fokuserer på gadeaktivisme. (læs mere her) Der ud over har jeg rykket mig meget på det personlige plan, simpelthen fordi jeg er ved at lære mig selv bedre at kende.

              • Exercise

Min sidste øvelse af de seks Life S.A.V.E.R.S. er motion. Man kan lave lige den slags motion man lyst til, dog er det vigtigt at man bevæger sig på den ene eller anden måde. Jeg laver pilates inspireret fra Blogilates, hvis du ikke kender Blogilates, kan du læse mere her. Jeg har købt nogle ankelvægte som jeg tager på når jeg træner, på den måde bliver øvelserne lidt tungere og jeg føler, at jeg får mere ud af det. Det er en dejlig følelse når det er overstået, ikke fordi jeg ikke har lyst til at træne, men fordi at jeg har fået trænet i 20 min. imens mange andre stadig sover. Det er en kæmpe gevinst for mit helbred og min dag starter bare helt anderledes når jeg har plus på motions og sundhedskontoen.

Som du nok har fundet ud af, så har jeg byttet lidt rundt på mine Life S.A.V.E.R.S. Det passer bare bedre ind i min rytme at træne til sidst, på den måde kan jeg gå direkte i bad når jeg er færdig.

I dag kan jeg slet ikke forstå hvordan jeg har kunnet leve uden min Miracale Morning. Jeg føler mig mere fokuseret end jeg nogensinde har gjort, jeg har mere overskud, og jeg synes det er fantastisk alt det jeg når inden kl 8 hver morgen.

På Facebook findes der et Miracale Morning community, der kan man få alt fra støtte til gode råd. Det er mennesker fra hele verden der er samlet omkring The Miracale Morning. Der er altid en god tone og alle er imødekommende. Du finder linket her.

Hvis du vil læse mere om hvad Miracale Morning overordnet går ud på, kan du læse mere her.

Hvis jeg på nogen måde har inspireret dig til at gå i gang med din egen Miracale Morning så kan jeg kun sige Hurra herfra – du kommer bestemt ikke til at fortryde det. Hvis du har spørgsmål eller bare gerne vil fortælle mig hvordan det går med din Miracale Morning så skriv endelig, jeg svarer lige så hurtigt jeg kan.

Leave a Reply